Social Icons

czwartek, 7 maja 2015

Opaska pin-up inaczej - tutorial :)

Na potrzeby grupy SZYJEMY na facebook-u powstał pierwszy, szybki tutorial.
Opaska w stylu pin-up, ale nieco inaczej.
Zapraszam :)

Moja modelka ma obwód głowy 47cm. Dresówka jest rozciągliwa.
Kolor: szary + mięta
Wymiary opaski po uszyciu: 44/5 cm.

1). Z tkaniny wycinamy pasek o wymiarach 45/12,5cm.

2). Składamy na pół
 3). Spinamy szpilkami.
 4). Szyjemy.


 5). A teraz spinamy. Trochę to skomplikowane do wytłumaczenia.
Składamy tak aby lewa strona opaski była w środku a szwy się stykały.

Zaginamy do środka brzeg materiału.




Spinamy szpilką.


Teraz musimy wywrócić opaskę i złapać od środka.




Teraz mamy prawą stronę materiału w środku. Szwy muszą się pokrywać.

 Spinamy szpilkami.




 6). Zszywamy. Zostawiamy ok. 3cm na wywinięcie.
 7).  Tak to wygląda po zszyciu.
 8). Wywracamy na prawą stronę.

 9). Spinamy.
 10). Zszywamy otwór ręcznie ściegiem krytym.

 11). Tak to wygląda na lewej stronie.
 12). A tak na prawej.
 A teraz "kokardka w stylu pin-up :)
1). Wycinamy z tkaniny (u mnie dresówka) dwa kawałki mniej więcej w takim kształcie (25/4cm).
     Spinamy szpilkami prawą stroną do prawej (prawa strona tkaniny jest wewnątrz).
 2). Zszywamy zostawiając otwór do wywrócenia (ok. 3 cm).
 3). Obcinamy rogi.
 4). Wywracamy na prawą stronę.
 5). Zszywamy otwór ręcznie ściegiem krytym
 6). Tak to wygląda po zszyciu.
 7). A tak wiążemy opaskę.



 7). A to gotowa opaska :)


Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam :)


:*

17 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już się poprawiłam :) Dodałam zdjęcia z wiązania opaski :)

      Usuń
  2. A mnie mocno zastanawia punkt 5 - spinamy :):):) jakieś podpowiedzi? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dołożyłam kilka zdjęć na różowej opasce. Mam nadzieję, że to choć trochę pomoże :)

      Usuń
    2. Teraz wszystko jasne! Dzięki :)

      Usuń
  3. A ja nadal nie mogę pojąć jak to zrobić na etapie różowej opaski :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Najprościej to chyba uszyć tak, jak kominek. Ja tak właśnie szyję - najpierw dłuższe boki, a potem krótsze

    OdpowiedzUsuń
  5. kompletnie nie wiem jak to wywinąć a potem zszyć.... :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy konieczne jest szycie owerkokiem ???? Czy można zwykłym prostym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szyje zwykłym prostym ściegiem. Owerlok jest tu zbędny.

      Usuń
  7. Też nie do końca czaję jak to wywinąć...masz jakiś filmik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmiku nie mam...ale pomyśle nad zrobieniem :)

      Usuń
  8. Bardzo fajny tutorial :) ostatnio się zastanawiałam właśnie jak to z tą kokardką, co by cała opaska nie była wiązana :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. ja za bardzo nie kumam tego wywijania, czy jest jakas roznica jesli uszyje to jak komin? w sensie najpierw dluzsze boki razem, a potem krotsze?

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie potrafię tego pojąć :) już 5 raz zabieram się za ten sposób ale nadal nie wiem która strona w którą stronę...

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie wytłumaczone 👍

    OdpowiedzUsuń

 

Sample text

Sample Text

Sample Text